-mitt liv i vardagen

Alla inlägg under juni 2010

Av lillakrypetclara - 27 juni 2010 00:35

Grenens Lika A Tiger !

1 Juli 2009 - 26 Juni 2010 !   

Av lillakrypetclara - 26 juni 2010 23:32

I ALWAYS LOVE YOU , I WILL NEVER FORGET YOU AND YOUR BABIES <33333

HOPPAS ÄNGELN VAKAR ÖVER ER    <3333333333333333333333333333   Igår när jag hade gett kaninerna mat så gick jag och Maja till gräs mattan och satt på utemöblerna. så ropar mamma att jag ska komma fort så säger hon

-Kom fort ,kaninungar !:O

det är ju så klart att man kmr då. så då springer jag till mamma. så kollar hon in i Pyttes bur, så ligger det fem kaninungar i en hög, men dom ligger utanför boet. så mamma får lov att lyfta in dom  små krypen. dom små fem levde. sen kollar hon där Pytte sitter och där ligger en till, men den är död för den var is kall. de andra ungarna var också kalla men dom låg iaf tsm så dom var inte jätta kalla. så tar hon ut den döda ungen och lägger den på bordet. sen kollar hon lite längre in i buren och där ligger det en till unge som också är död. ;'( 

men pytte fattar ju inte vad som hänt. så hon siter bara där. så har ju mamma lyft in ungarna i bolådan, där boet är. så försöker vi få in pytte i boet men hon vill inte in så vi tog spaden och fick in henne. sen satt hon där hela natten och en del av morgonen. när jag vaknade (idag) så gick jag ut och kollade om hon fortfarande satt inne i lådan. men hon satt vid in gången till lådan. så det var väl inte så märkvärdigt. så gick jag och gjorde frukost. och äter den. sen när jag ätit frukosten. så går mamma dit till kaninburen och kollar. och jag går ner i källaren för att klä på mig för jag skulle ut och rida på banan. så när jag tagit på mig kläderna och jag går ut till mamma igen så har hon kollat in i boet. men hon såg inga ungar, så vi tänkte:

-men hon kan ju inte ha ätit upp dom ?! ;O

men det hade hon inte. då kollade jag in i boet och då ser jag en liten unge ligga där så sträcker jag ner handen för att känna om dom är kalla. och det är dom

:((( så tar vi upp dom en efter en... det var som att säga död,död,död,död,död. fem kaninungars liv bara helt borta. pytte fattade ju inte vad som hade hänt så hon satt ju bara där och var i chocktillstånd. hon rörde inte på sig ett dugg :( så vi tog alla ungarna och la dom i en kartong. så gick jag ut i stallet och bara  började stor grina ! jag kan bara inte hjälpa det... ;''((

men sen när jag gått ut på rid banan för att börja rida så kmr pappa ut och säger att det är nog bättre om du rider dressyr imon ist. så slipper du sitta och tänka på det som hände. och det passade ju bra för Ella skulle hit och rida på Celina

och hon skulle rida ut så då red vi ut tsm. pettersveden och orrholen =)) kul kul (det iaf) sen när jag kmr hem så frågar vi mamma lever hon ?! men hon bara ruskar på huvudet och säger nee...... då börjar jag verkligen att STOR grina. det är den värsta dagen på hela jäääääävla året. ena dagen två ungar sen nästa dag fem ungar + mamman.

Det värsta är då att hon aldrig fyllde ett år ;((((((

hon skulle fyllt 1 år om fem dagar <333333333333


jag kmr aldrig att glömma dig jag kmr alltid att minnas dig i mitt hjärta !!! (L) <33333


Jag har förlorat Åtta kaniner på två dagar............


// en jääävligt ledsen ungen clara !....     

Av lillakrypetclara - 22 juni 2010 00:11

hejjdå och godnatt,,,

slänger bara in ett litet godnatt in lägg <3 xD


HEjj då <333


Dagens låt ! xddd




Av lillakrypetclara - 21 juni 2010 23:03

igår så ringde lilla Ella t' mig och frågade om jag ville sova med henne på båten. för hennes mamma skulle vara båtvakt. men då gick det inte att sova på båtenn så då sov vi hemma hos Ella i innebandyhallen. hehe,,, kallt men det gick ju -.-

men före det så gick vi t' korse och Hyred film. den var inte så "jätte" bra men det gick ju också. men så skulle vi gå in på toan på Pizzerian då var kl kanske kvart i nio. och det stänger ju nio. så kmr vi ut från toan kl tio i nio. så går vi mot dörren. men den går inte att öppna,,, Ella försökte att vrida låset åt båda håll men vi kom fortafsrande inte ut, för dom hade låst,,, dom trodde inte att det var några kvar där inne. men där var vi >.< så dom fick låsa upp ett till lås med nyckel och sedan med "skruv" låset. så dom kom i ut och vi bara börja as garva xD <3333 jag å Ella eh fan bäääst XDDDDD



sen gick vi hem och fixa popcorn och chips så såg vi på filmen. sen gick vi ut och la oss. min pyjamas var :

- Pyjámas byxor

- kattröja

- strumpor

- huvtröja !

sen var det, det jag sov med/ på.

- madrass

- filt

- täcke

- täcke


jag frös lite ändå men jag la fötterna på elementet. hmmmm... varmt.

sen nästa dag när jag överlevt natten så gick vi upp kl halv åtta och tog ut hästarna och gav dem mat. e´fter det så gick vi och släppte ut kaninerna som vi hoppa runt i hagarna lite =))

sen gick vi in och åt frukost. så gick vi ut igen till studsmattan. så ringde jag till mamma och frågade om jg fick följa med in till stan och shoppa och sedan åka upp till Säter och Kolla på Erik Berggren träning. när´Emma skulle rida. =)) det var intressant. alla var jätteduktiga =D

jaja det var hela min dag-arna.

  

Av lillakrypetclara - 19 juni 2010 14:29

hejj hejj,

Jag vet att jag inte har bloggat på länge men jag har bara inte orkat :/

ja jag har ju varit ut på lokal tävling till Svärdsjö <3 med min polle Rocket (a'

för min lilla polle är bara bäst av alla !

jag kom runt och fick en fin rossifjett (Y)


nu ligger jag här i Bubbas säng och skriver lite på datorn =) hon är ute och går lite här och var. >.<


sen ska jag åka hem och kolla när mamma ska hoppa på Shakespear, vi får se hur det går....  Lycka Till morzzan xd


  


Tack Bubba för denna !

Presentation


När du ändå är här så kan du väl passa på att kika lite ;* !

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards