-mitt liv i vardagen

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2010

D A G E N < 3

Av lillakrypetclara - 3 augusti 2010 21:23

idag så vaknae jag samma tid som jag tyyp alltid gör varje morgon. för er som inte läst förut, så är det halv elva. lilla bebisen Sockan fick sin lilla frukost oxå :)

sen gick jag in och slängde mig ner i soffan. men när man legat i soffan tyyp 15 min. så får man ju lov att äta lite frukost :P blev en tunnbrödsrulle med skinka och på sidan... ett glas med tropisk juice ;)) fin fin frukost (Y)

sen vid ungefär halv ett så går jag ut och städar åt kaninerna.

det tog tyyp asa lång tid. för alla jäkla rabbitar sket över allt inne i buren! -.-

sen när jag var klar med det så skulle jag fylla på vatten åt hästarna.

jag orkade inte dra fram slangen så jag bar tyyp 10 hinkar...

snacka om drygt !!! >.< det tog mkt längre tid än man kan tänka sig !.....

sen när jag håller på att bära hinkarna med vatten så sopar pappa på att det är mat. och då hade jag bara två hinkar kvar så jag tömde dom. så då gick jag in och åt lite potatismos och köttbullar :P VERY TASTY ! (Y) sen gick jag ut igen för jag var inte klar... jag hade mockningen åt pollen kvar. men det var inte så jobit för jag hade varit inne och kylt ner mig lite. det var ju så j'vla varmt ute + att jag hade mjukisbyxor på mig med strumpor. HOT !

aja sen när jag var klar ute så gick jag i t' soffan och så tänkte jag och erik åcka och panta flaskor. men precis när jag ska åka sp kmr pappa på att vi skulle åka till hov slagaren om en halv timme. ja just det. så då stannade jag hemma men erik åkte och panatde :) så då gick jag ju in till stallet och  hämtade rocket i hagen sen var det ju bara att börja borsta =) han hade varit längst nere i hagen så hela hovarna var täckta av lera. jag tog väl fram hovborsten. Usch ! äckligt mkt lera... men det gick. sen var det bara att slänga på transportskydden och in med hnm i transporten :) sen satt jag och pappa oss i bilen och åkte mot hovslagaren. så nu står han i stallet med nya dojor på sig =) sen på kvällen så tog jag ett litet pass med kaninerna. blev en rak bana med 7 hinder =) på ungefär 25-30 cm för både mimmi och gismo <3 dom var jätteduktiga ! fick lite kort på det också =) sen tog jag på Socken en liten sele och skuttde lite med hnm =) han var också jätteduktig <3 han blir säkert världens hoppis <3 han hade jättebra fart och skuttade över hinder på 15 cm :P tar det lite lugnt i början nu så han får lära sig extra bra ! :D

senn tror jag nog inte att jag har gjort så mkt idag :)

men imon blir det att åka till fredrik och träna med lilla rocket pocket <3

det är på gräs men det tror jag vl att det ska gå bra ;))



Love my animals <3


kramar (L)

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lillakrypetclara - 28 februari 2011 22:38

hejjsann, nu har jag bytt till   devote.se ! gå in och kika på min nya blogg! ;) <33   claraaringseen.devote.se   vet ej hur mkt jag kmr fortsätta skriva på bloggplatsen.se , så gå helst in och kolla på devote.se ;) <3333333   ...

Av lillakrypetclara - 27 februari 2011 22:07


jag funderar på att byta till devote.se ??? är det bar tro :S <3    ...

Av lillakrypetclara - 27 februari 2011 21:26

asså shiit va jag är dålig på att uppdatera min blogg !!! :O nu ska jag berätta lite kort om vad som hänt ;)   match vann --> 8-2 kanintävling hästhoppning sovit hemma hos ella :p sportlov pimplat.   Match: det var match för ...

Av lillakrypetclara - 10 februari 2011 19:59

hoppsan det var ett tag sen,  glömde tyyp bort att jag hade en blogg xD jaja, men det var väl inge spec för det har inte hänt ngt  märkvärdigt :) på lördag så är det hemma mtach igen mot samuelsdal =P hoppas väl på att det kmr gå bra ;)  ...

Av lillakrypetclara - 3 februari 2011 14:51

slänger in ett litet kort inlägg ;)   idag i skolan så åkte vi pulka/madrass det gick väl bra =) sen så grillade vi också :P det var gott.  grillde marchmallows och korv:D    sista gången jag och paulina skulle åka så åkte vi på hoppet ...

Presentation


När du ändå är här så kan du väl passa på att kika lite ;* !

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards