-mitt liv i vardagen

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2010

Lokal hopptävling Folkärna :D

Av lillakrypetclara - 21 augusti 2010 15:46

idag blev det att åka ner till Folkärna och tävla med min lilla polle <333 :D


det började med att jag fick lov att gå upp 20 över 5 -.-

men det gick faktiskt ganska bra <3 asså att komma upp ur sängen :P

när jag kom in så åt jag frukost, blev en macka :)

sen gjorde jag lite matsäck :P elr ja, jag blandade saft, sen fick mamma göra baguetten <3 jag gick in i tv-rummet och satte på mig skjortan och tog på mig ridbyxorna :) sen drog jag på mig mjukisbyxor utan på :P så att dom inte blir lortiga <3 sen var det bara att gå ut i stallet och börja borsta :D

min snygga ponny <33 (L) han blev tjusig !:P efter borstningen så var det bara att slänga på alla andra grejer ;) lädergrimma & transportskydd <3 grimman fick ha prickit lurv idag <33 :D det tog ungefär en timme och en kvart :) när vi var framma så gick jag och pappa till banan och gick den, 1:a klassen, clear round c ponny- 70 cm =)

när vi gått banan så gick vi tbx t' transporten och gjorde i ordning hnm lite <3

utrustning:

-luva

-träns

-sadel + sadelgjord

-shabrak

-benskydd

-martingal

-    <3


när vi fått på allting så skrittade jag lite innan jag gick in i ridhuset <3

sen stod det inte på förrens jag skulle in på framhoppningen :D det gick ganska bra :)


L:Dn

när jag gick in på banan kändes han som en potatis... =/ ville inte lyssna riktigt... men jag kom iaf över de flesta hindren, men han petade ner en bom på 3:an =/ men jag tror att han blev lite lång. jag var nog i helt andra tankar >.<

men jag tyckte det var bra ändå (L)


efter klassen så tog vi in hnm i transporten och han fick lite havre :P

så tog vi oss en liten fika paus <3 baguette med saft ! gôtt ! ;P

det tog lite tid innan det var dags för nästa klass <3 L:C <3

det var ungefär samma visa på det hela xD


L:Cn

jag gick in på banan och hade lite mer attityd, än vad jag hade i förra klassen.

han kände verkligen, wow detta är allvar :O

så då gasade han på lite. det gick jätt bra i grundomgången ! 0 fel, så jag gick till omhoppning :D det gick också hur bra som helst !!!! men jag vågade inte svänga så mkt för det var min första omhoppning på 80cm. <3 tiden blev 31 sek. super super (L)

hade jättbra flyt genom hela banan <333 min ponny (L)

han kostar 100.000 idag xD <3 dyr ponny !

jag är verkligen super nöjd med dagens insats !!!      

kunde inte ha gått bättre <33

kram

  


   Rocket' (L)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lillakrypetclara - 28 februari 2011 22:38

hejjsann, nu har jag bytt till   devote.se ! gå in och kika på min nya blogg! ;) <33   claraaringseen.devote.se   vet ej hur mkt jag kmr fortsätta skriva på bloggplatsen.se , så gå helst in och kolla på devote.se ;) <3333333   ...

Av lillakrypetclara - 27 februari 2011 22:07


jag funderar på att byta till devote.se ??? är det bar tro :S <3    ...

Av lillakrypetclara - 27 februari 2011 21:26

asså shiit va jag är dålig på att uppdatera min blogg !!! :O nu ska jag berätta lite kort om vad som hänt ;)   match vann --> 8-2 kanintävling hästhoppning sovit hemma hos ella :p sportlov pimplat.   Match: det var match för ...

Av lillakrypetclara - 10 februari 2011 19:59

hoppsan det var ett tag sen,  glömde tyyp bort att jag hade en blogg xD jaja, men det var väl inge spec för det har inte hänt ngt  märkvärdigt :) på lördag så är det hemma mtach igen mot samuelsdal =P hoppas väl på att det kmr gå bra ;)  ...

Av lillakrypetclara - 3 februari 2011 14:51

slänger in ett litet kort inlägg ;)   idag i skolan så åkte vi pulka/madrass det gick väl bra =) sen så grillade vi också :P det var gott.  grillde marchmallows och korv:D    sista gången jag och paulina skulle åka så åkte vi på hoppet ...

Presentation


När du ändå är här så kan du väl passa på att kika lite ;* !

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards