-mitt liv i vardagen

Alla inlägg under augusti 2010

Av lillakrypetclara - 11 augusti 2010 22:43

today så fick jag lov att gå upp halv nio och ta ut hästarna. för mamma & pappa skulle åka lite tidigare till jobbet. så när det var gjort så gick jag in och bytte om t' kläder sen gick jag ut igen för att mocka :) var ganska mkt skit men det gick ändå. när jag kommit in så väntade jag på att emmy skulle komma med bussen. bussen skulle åka från gbo vid 10.40 och komma fram 10.55 så emmy gick ju ner till busshållsplatsen.och stod där och väntade.... men den kom inte. så hon fick stå där och vänta i tyyp 1 timme :O sen så sa jag att hon kunde ta nästa buss som kom halv 12. så då kom ju den bussen. så ringde emmy när hon satt på bussen så att jag visste att hon kommit på. och då hade ju erik vaknat så jag sa att bussen var as sen. då sa han: men har du inte kollat fel då ?

nej det har jag inte !

men då kollade han i busstiderna, och där stod det att busstiderna jag kollat på så stod det att dom tiderna gällde från 22 augusti. :OO jag bah åååhhh ! jaja. men hon kom iaf. när hon kmo så fick jag min autograf från Claudia :D som vi smsat om hela dagen igår <333 och emmy fick 2 st knappar av mig =) sen så gick vi in åh kollade på tv ett tag. sen kmr jag inte ihåg =/ jo jusst det vi´gick ut och packade transporten till träningen vid sex =) när det var klart så gick vi och tog ut kaninerna i hagarna. jag fick ta alla killar :P <3 xet,gismo och sockan (L)

sen gick vi in igen. det var då ett j*vla fram åh tbx ! när vi kom in så började vi göra mat för vi var så j*vla hungriga ! det blev makaroner och chicken kebab :P inte den bästa kombinationen da, men det var gôtt !  sen blev det så j*vla varmt. så först åkte vi till tempo och köpte oss en choklad kaka var :D sen drog vi t' lisstjärn !!!skönt åh ta sig ett dopp :P vi hoppade i och simmade ut till hopptornet. vi hoppa lite så körde vi lite vinken :)) sen blev det lite kallt så vi gick upp. och då kollade jag på klockan och ja bah "åh , shit !" :O jag måste hem och borsta rocket ! för jag skulle träna med hnm kl sex och då skulle vi åka halv fem. så jag kastade på mig kläderna. och cyklade som f*n hem . när jag kom hem så bytte jag tröja och hoppade i ridbyxorna. sen var det bara att gå ut i stallet :P jag fick borsta hnm inne i boxen så att han skulle kunna äta lite oxå. för han kan inte äta i transporten på vägen dit, för då blir han för mätt =/ jaja han blev snyggh iaf =) när vi kom fram till fredrik så var det ju bara att last ur och skruva i broddar. för det är på gräs ;))


träningen:

när jag gick in på "banan" (en hage) så gick jag runt lite sedan efter´ett tag så tog jag lite trav =) den kändes bra :) sen var det inte så långt kvar tills vi skulle börja hoppa. vi värmde upp på ett räcka på kanske 60-80 cm. kändes bra. men vissa ggr blev det lite fel men  men det var bara att komma igen. banan bestod av 9 hinder.

1. räcke

2. oxer

3. vattenmatta.

4. grind.

5. plank

6. större grind

7. kombination

8. oxer

9. plank

=)) gick väldigt bra ! det blev ingen film. men nån fin bild iaf =P

jag blev j*vligt svettig ! men som tur va så hade jag en tröja som andas. !!xD

sen åkte vi in på vårat ice cream place =P och köpte glass =D det blev

tip top x2

daim strut

nogger :P

 gôtt !



kram

  









GBG (L)

Av lillakrypetclara - 10 augusti 2010 15:55

idag så vaknade jag vid halv elva.... för att erik var ute och åkte på sin moppe. sen när jag kom in genom dörren så sa pappa direkt. ska du ut och rida vid halv 12 ? ja kan jag väl sa jah. orkar inte göra det senare. så jag gick ut vid elva och borastade min lilla ponny :P snygging ! det blev lite dressyr. gick bra ! (Y)

senare skulle jag inte göra så kmt. jag tog reda på grejerna efter rocket sedan så smörde jag tränset + martingalen. så det ska bli mjukt tills imon =) för imon ska jag hem till fredrik och träna igen :P jaja sen så sopade jag gången och mockade och den som fick vara inne i boxen med mig idag var XET (L) :D han hoppade runt mkt ! =D min lilla gullekanin (L) sen så gick jag in och kollade på tv ett litet tag. sen drog jag och erik åh köpte oss en glass :D

jag köpte en MAGNUM GOLDEN HAZZELNUT !

gôtt ! <3


kram

         Lite bilder från GBG, när vi hoppade studsmatta :P (L)  

Av lillakrypetclara - 9 augusti 2010 08:43

nu sitter jag här på morsans jobb :P vet inte riktigt vad jag ska göra. men mamma får hjälpa mig senare när jag skata ut lite bilder på rabbitarna ;))

när jag kmr hem så blir det lite kaninhoppning =) kul kul :P

det bästa är att Bubba åker hem i <33 :*

 :DD ILY !


jaja nu ska jag sätta på lite Justin Bieber :P



kram

   Gismo     

Av lillakrypetclara - 8 augusti 2010 22:51

        

Av lillakrypetclara - 8 augusti 2010 22:32

hejj hejj idag var det inte så kul dag =/ jag har tyyp inte gjort nåt...

fast det roliga var att köpa en moppe åt erik :D hehe en baotian ghost:P fräck !

den var i leksand :)

sen när vi kom hem så fick jag lov att städa åt kaninerna :/

boring !

sen gick vi en liten promenad. skolan-kyrkan med doggisarna =))

på kvällen så fick jag lov att fång Xet....

han rymmer alltid nu för tiden :O

han hoppar ut ur buren när dörren är öppen och han sliter tyyp bort gallren på hagen så sticker han :S Not good !!!! sen var det att ge rabbitarna mat och riva lite gräs =D gôtt :P sen gick jag in och sedan inget intressant ! ...............


jaja imon så ska jag träna lite med kaninerna med ella och moa. för den 15e så är det täving här i bjurs på grus plan! Kom och kolla vett ja ! :P

då ska mimmi,gismo och xet vara med. det blir xet sista tävling tror jag =// han får bara hoppa hemma <33 (L)

hela dagen imon så följer jag med mamma t' jobbet, ska fixa lite grejer :)

så jag lägger upp lite bilder så jag kan skriva ut fin fina bilder på dem imon =)


kram   

Av lillakrypetclara - 7 augusti 2010 17:28

idag så var det inte som vanligt på mogonen..... jag fick lov att gå upp halv 

sex -.- för jag skulle på tävling i Orsa :DD men faktiskt så var jag inte så jättetrött :P jag gick in också gjorde jag en macka till tävlingen. men jag kunde inte äta frukost. det blir liksom för tidigt för magen :/ så jag gjorde en macka till som jag kunde äta  bilen. sen bytte jag om till ridbyxor och skjorta. så gick jag ut och dammade av hnm lite :P när jag var klar med det så var det ju bara att lasta ;)) jag passade på att sova lite i bilen eftersom jag gick upp så tidigt. när vi var framme så var det jäkla kallt :S mamma gick och anmälde. och jag å pappa gick banan :) det var ganska lätt bana. sen var det ju bara att gå upp t' pollen och klä på han alla grejer. det kändes verkligen att jag smörjt mina grejer igår :P

väldigt fin puts på allt <3 sedan var det ju bara att rida ! var lite på framridningen sedan gick jag till fram hoppningen. det kändes bra ! (L) jag startade som nr 2 i startlistan för C-ponnyer. ´banan bestod av 8 hinder :P

bara oxrar och räcken. =) när jag gick in på banan så kändes det bra. men det gick inte så bra..... han rev 4:an och stannade på sista :/ men på sista hindret så tror jag att det var jag som slutade driva. så då fick ju jag ingen rosett -.-


L:Cn

det kändes jättebra när jag red fram ! :D han var mkt piggare än i förra klassen <3 det var nog havren som han fick innan. på framhoppningen kändes det jättebra att hoppa 80 :D inne på banan så hade han jätteluftig och bra galopp ! jag kom över hindren med jättebra fart ! men sedan så stannade han på sista hindret :/ jag tvekade en millisekund, och då stannade han. men det kändes jättebra att vara ute och tävla på 80 cm ! :))


jag älskar min lilla pony ! <333


Puss'n på dej min älskling (L)


  

Av lillakrypetclara - 6 augusti 2010 21:19

Shulululu ;))


Skulle pröva på blogg världen lite idag så gästbloggar väl lite på claras blogg :D

Ja inlägget under ser ni ju vad vi har gjort i nåra dagar x) men imån drar vi t Orsa och tävlar på våra luv ponnisar;) Lycka t till oss' Clara rider l:dn å l:cn i morgon sen åker hon tbx t bjurs och jag rider l:bn imån och l:bn å l:an på söndag så kanske bloggar lite till när ja kmr hem ;) tss,


btw om ni får en stund över nån gång kan ni ju smsa 070-6950805 ;))


puss puss å hejdå ;) syns kanske en annan gång :D<3


 Ella & Shade   

Clara & Rocket   

ALLTID DOM BÄSTA!!<3



ELLA :))     

Av lillakrypetclara - 6 augusti 2010 16:07

igår morse så skickade Ella ett sms till mig och frågade om jag var sugen på att rida på Novis <3 men det är ju så klart att man är ! :D det är ju lilla nova vi snackar om här (L) så jag packade väl ridkläder + badkläder :P så åkte jag väl så fort jag kunde =) tog cyklen till ella med all packning på pakethålarn'. när jag kmr dit så ligger ella där i gräset och steker :) hon låg och vaktade lilla Honey <3

sen gick jag och ella och byggde lite kaninhinder, elr hinder och hinder. vi gjorde start och mål. blev väldigt snyggit tkr jag <3 men den röda färgen vi skulle ha tiol start stank SKIT ! för den hade möglat.... jag vet att det låter lite wierd men det var liksom ett tjockt jäkla lager med bara klumpar :S sen så sa ella:

- men vi blir iaf klara med ett hinder idag.

jag: men vrf då ?

- jag har ingen svart färg.

så då tänkte vi ju att det blir bara ett hinder idag. men sen är hon ju så smartie

så hon kmr på att vi kan ta svart nagellack XD

då tog vi ju in hindret och målade med svart nagellack. det blev ganska bra :P

sen måste man ju testa det man har gjort. så vi satte på honey en sele och skuttede över; start, prickigt plank och sedan mål ! :D vi är duktiga vi (Y)

sen så skulle vi åka  t' soptippen med lite grejer. när vi kom hem så ville vi t' smälingen och bada ! då ringde jag till mormor och frågade om vi fick komma dit. och det fick vi. och då kan man ju räkna ut att erik oxå vill med xd så då fick han oxå följa med. vi badade inte så länge. men en liten stund iaf <3

efter att vi hade tagit oss ett dopp så fick vi rostat bröd med marmelad C: gôtt !

ella tyckte också att hon ville övernatta i Boan =) så då blev det oxå av <3

vi åt poppicorn :D sen somnade vi.............


idag:

idag så vaknade vi tyyp halv elva allihopa. så då hade vi lite krig "/

så fick jag lov att gå in på toa så på vägen in gav jag lilla Sockilockan frukost C-:

seen gick jag ut till dom igen =)

så klädde vi på oss och gick in och åt frukost. vi hade lite att göra idag:

-ut med hundarna

-sätta upp affischer för kaninhoppningen (kommentera för mer info.)

-hoppa med kaninerna

-fylla påå vatten åt hästarna

-mocka

-bada :P

men vi hann med allt iaf  <3

så visade ella mig hur man gör på windows mivie maker :P gjorde en lite film om "Pytte" ;'(

jaja et var en bra dag ! men nu ska jag ut och smörja meína grejer till imon :D


TÄVLINGEN I ORSA <333333


med min lilla gubbe :P RocketPocket (L)


kanske bloggar lite sen... vi får se ;))


kram

  


  Gismo <3   Gismo <3   Xet <3Xet <3 Han hoppar inte högre än vad man behöver xD  

Presentation


När du ändå är här så kan du väl passa på att kika lite ;* !

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards